----------------------------------------

Lemon-lime Biscuits

Friday, 26 July 2013

Food is my best friend and for those who know me in the real world (ooooh), I have a really soft spot for all things lemon - lemon cupcakes, lemon cheesecakes (my friend has an epic recipe of this), scones and blah. So despite my many mishaps in the kitchen, my little sister and I showed no mercy in making these adorable heart-shaped biscuits, which for the record smelt sooo good.

La nourriture est mon meilleur ami et pour ceux qui me connaissent dans le monde réel (ooooh), j'ai une obsession pour le citron - petits gâteaux au citron, gâteau au fromage au citron (mon ami a une recette épique de cela), scones et bla. Ainsi, malgré mes nombreuses incidents dans la cuisine, ma petite sœur et moi avons eu le courage de faire ces biscuits en forme de coeur adorable, qui le sentait vraiment très bon.


To serve about 12, you will need:

1 cup of all-purpose flour / 1 tasse de farine de tout usage
1/2 cup of powdered/icing sugar / 1/2 tasse de sucre en poudre / glace
1/2 cup of unsalted chilled butter / 1/2 tasse de beurre de non salé froid
2 tablespoons of basil leaves / 2 cuillères à soupe de feuilles de basilic 
1 teaspoon of fresh lemon zest / 1 cuillère à café de zeste de citron frais
1 tablespoon of fresh lemon juice / 1 cuillère à soupe de jus de citron frais
1/2 teaspoon of lime zest / 1/2 cuillère à café de zeste de lime
1/2 teaspoon of salt / 1/2 cuillère à café de sel

Oven first on 250 degrees! Then, mix all the above in, bit-by-bit. First the flour with the sugar, then the butter and then the rest, making a dough-like splodge! I had to ditch my faithful spoon and form the ball-like-shape, using my hands. Don't worry if it sticks a tad and then using your preferred stencil, cut our your biscuits and leave them in the oven for roughly 10 minutes - keep a close eye on them!

Mettez le four à 250 degrés! Ensuite, mélangez tout ceci. D'abord la farine avec le sucre, puis le beurre et le reste, et donc faire de la pâte! J'ai dû abandonner ma cuillère et pour former le ballon, j'ai utilisé mes mains. Ne vous inquiétez pas si elle est collante, puis en utilisant votre pochoir préféré, créez vos biscuits et les laisser dans le four pour approximativement 10 minutes - garder un œil sur eux!

TWITTER | FACEBOOK | PINTEREST | BLOGLOVIN' | EMAIL | LOOKBOOK | CHICTOPIA

5 comments:

  1. I'm a massive lemon fan so I will defo try this recipe. Please check out my blog fashkiller.blogspot.co.uk x

    ReplyDelete
  2. Ooh, these look yummy! Sounds like the perfect combo of flavours and the heart-shape is so cute :)

    -Jen

    www.vibrantbeautyblog.com

    ReplyDelete
  3. hmm defo gotta try making these for my boyfriend, though i dont think my heartshape would be as nice as that. thank you for sharing!

    check out my blog and youtube channel, if you like it then follow <3 it would mean alot to me hehe
    amsaima.blogspot.com

    ReplyDelete

Thank you for sharing your views - if you have any questions, please check back and I'll do my best to reply. You can also contact me, via my Contact page at the top as well.